برای دانلود فایل در مورد مبتدا تعداد 12 فایل تحقیق دانش آموزی و پروژه و مقاله دانشجویی با فرمت WORD قابل ویرایش و PDF جهت استفاده تحقیقات و مقالات مدرسه و دانشگاه یافت شد.
قانون - جمله ای که با اسم شروع شود جمله اسمیه نام دارد. جمله اسمیه در زبان عربی از ۲ قسمت اصلی تشکیل شده است: ۱ – مبتدا ۲ – خبر ویژگی های مبتدا: - مبتدا همواره مرفوع است یعنی یکی از علامتهای رفع ُ(ضمه و اون) را داراست. - مبتدا می تواند اسم خاص – دارای ال با تنوین – ضمیر منفصل و اسم اشاره باشد خبر: اسم مرفوع که معمولاً با تنوین است. مانند : امامُ – مفیدُ (در ابتدای جمله) شرح ...
مقدمه از آنجا که علم نحو علمی اعتباری است و در غالب موارد به جز استعمالات عرب معیار مشخصی برای صحت قوانین وجود ندارد، از این رو مواردی که تعلیل به شمار میرود و یا به قراردادهای اعتباری تکیه شده است، از طرفی علم نحو بیشتر به دست علمای اهل تسنن رشد و نمو یافته و بع تکمیل رسیده و همین سبب شده تا بعضی از قواعد فقهی آنان مانند استحسان و... وارد علم نحو گردد و روند اختلافنظرها ...
چکیدهی تحقیق در رابطهی با عامل رفع مبتدا و خبر قولهای فراوانی وجود دارد که ما در اینجا به دو قول اکتفا میکنیم: کوفیون کوفیون میگویند: مبتدا خبر را و خبر هم مبتدا را رفع میدهد. بصریون بصریون همهی آنها قبول دارند که عامل مبتدا ابتدائیت است ولی در خبر آن اختلاف است: 1 ابتدائیت خبر را رفع میدهد 2 ابتدائیت و مبتدا با هم خبر را رفع میدهند 3 ابتدا مبتدا را و مبتدا هم خبر را ...
سوره قارعه مقدمه این سوره در مکه نازل شده و داراى 11 آیه است محتوى و فضیلت سوره قارعه این سوره به طور کلى از معاد و مقدمات آن سخن مى گوید، با تعبیراتى کوبنده و بیانى تکان دهنده ، و انذار و هشدارى صریح و روشن ، و سرانجام انسانها را به دو گروه تقسیم مى کند! گروهى که اعمالشان در میزان عدل الهى سنگین است ، و پاداششان زندگانى سراسر رضایت بخش در جوار رحمت حق و گروهى که اعمالشان سبک و ...
مقدمه : هدف از این تحقیق آشنا شدن با ساختار کلی علم نحو می باشد و بهترین منبع که می توانست مطالب را به نحو احسن بیان کند و دارای اعتبار لازم و نظم و تربیت منطقی قابل قبول باشد صمدید می باشد اما برای اینکه بتوان تمامی مطالب به مخاطب خوب القاء شود از طریقه نموداری استفاده شده است. غرض فایده وجه تسمیه مدوّن رئوس ثمانیه عبارتند از انحاء تعلیمه نوع علم م ...
مقایسه دو کتاب تاریخ جهانگشای جوینی و ظفرنامه حمدالله مستوفی ( قسمالسلطانی) از آغاز دوران چنگیز تا دوران هولاکو (صفحات 924 تا 171 :از چاپ عکسی از روی نسخه خطی کتابخانه بریتانیا) تاریخ جهانگشای جوینی، کتابی ست با ارزش مربوط به تاریخ دوران مغول (انجام تألیف در سال 658 هجری )1 و محتوی وقایع تاریخی منطبق با ظفرنامه حمداللهمستوفی (مؤلف به سال 735 هجری)2 میباشد. کار مقایسه این دو ...
در این مقاله آموزشی اصول اولیه طراحی بدنه خودرو آموزش داده شده است: ابتدا از پرسپکتیو های اولیه شروع میکنیم. ما 3 نوع پرسپکتیو داریم. 1- یک نقطه ای 2- دو نقطه ای و 3- سه نقطه ای که فراخور زاویه و نوع دیدمان از از آن موضوع یکی از آنها را انتخاب میکنیم. ابتدا یک نقطه ای: در همه پرسپکتیو ها ما یک خط افقی داریم که به نام خط افق محسوب می شود و تمام خطوط منشعبه از آن و از دو نقطه مشخص ...
سیره پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- مدخل واقعی پژوهش تاریخی در اسلام است. از آنجایی که پیامبر - صلی الله علیه و آله و سلم- شأن و مقام یگانه ای نزد مسلمانان دارد و از طرفی قرآن مسلمانان را به پیروی از افعال و اقوال او دعوت کرده انگیزه لازم را برای مسلمین جهت تدوین گفتار، کردار و اندیشه او فراهم گردانید. اما باید دانست که سیره پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- در ابتدا در ...
مقدمه املاء نوعی نوشتن است و نوشتن یکی از جنبه های زبان است که در عمل تفهیم به کار می رود ، و زبان نیز مجموعه ای است از علائم و نشانه های قرار دادی که بر معانی و مفاهیم موجود در جامعه دلالت می کند و بهترین وسیله تفهیم و تفاهم است . در تفهیم علاوه بر نوشتن از سخن گفتن نیز استفاده می شود و در تفهیم گوش دادن و خواندن به کار می رود . یکی از آرزوهایم این بود که در بسیاری از زمینه های ...
تاریخ : الف ) ریشه و معنای لغوی تاریخ : لفظ تاریخ معرب " ماه و روز " فارسی است و به معنای وقت شناسی یا شناسایی وقت است . واژه تاریخ از زبان عربی " ارِّخ ، یأرِّخ ، تأریخاً " که متضمن ذکر وقایع و حوادث است . واژه تاریخ ( History ) از زبان یونانی گرفته شده و به معنای مطالعه یا بررسی روزگاران گذشته است . ب ) تعریف اصطلاحی : تاریخ دانشی است سرچشمه گرفته از حکمت و بیانگر سرگذشت ملت ...
علم در لغت و اصطلاح علم، در لغت مصدری است به معنای درک حقیقت چیزی، دریافت، شناخت و دانش1 و در اصطلاح حکما، صورت هر چیزی است که در عقل حاصل می شود، یا حاصل شدن صورت دانسته شده از چیزی است به طور نقش بستن در نیروهای عقل و نفس که آن را ذهن می گویند. ذهن، از جهتی مانند آینه است و علم مانند نقش بستن دیده شده ها درآن می باشد. در اصطلاح متکلمین، صفتی است که شئ برای صاحب علم به آن منجلی ...